Inför "Tre på tre"

Förra gången jag körde tre på tre-utmaningen gick det inte alls bra. Fifty shades var så usel att jag fortfarande inte läst klart den. Typiskt nog var det den boken jag började med så ni kan ju gissa hur motiverad jag var att fortsätta utmaningen... Miss Peregrine's och Jellicoe road var däremot helt underbara böcker som jag varmt rekommenderar!
 
Så vad ska jag läsa för böcker den här gången? Är inne på 3 x uppföljare. Torka aldrig tårar del tre (Jonas Gardell) kommer ju snart och den ska absolut läsas. I september kommer också Mellan rött och svart, den tredje delen i Jan Guillous serie "Det stora århundradet".
Men vad ska jag välja som tredje bok (de böcker jag läst de senaste åren hittar ni här)? Tyvärr kommer inte Hollow City (uppföljaren till Miss Peregrine's Home for Peculiar Children) förrän i januari. Kanske kör jag på nästa del i Game of Thrones-serien istället. Fast det hade ju varit kul att hitta en tredje "del tre" förstås...
 
Äh, hjälp mig nu! Vilka uppföljare har jag missat?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: PTT

Geim, Buzz,... Gissa den tredje! Lagom slöläsarlitteratur

Svar: Åh, hade helt glömt bort Bubble! Bra tips, tusen tack! :)
Doktor Glas

2013-07-05 @ 15:40:25
Postat av: Tantaugusta

Kommer det en uppföljare till Miss Peregrine's? Jag var inte helsåld på boken men kanske kan en uppföljare räta ut en del frågetecken. Och jag hoppas den blir lika fin (rent fysiskt) som den första delen.

2013-07-07 @ 23:04:31
URL: http://tantaugustastekopp.wordpress.com

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0