Bokutmaning 2013 - resultat

Inför 2013 satte jag upp ett antal läsutmaningar för mig själv. Så hur gick det då?
 
Läsa 30 böcker (Goodreads 2013 Reading Challenge)
Här kom jag i mål, det blev 36 böcker totalt under året (se alla böckerna här). Bäst var Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell och Divergent av Veronica Roth.
 
Läsa tolv författare jag inte läst något av tidigare
Jag hann med 24 olika författare (här räknar jag ett författarpar som en författare) varav 17 var nya bekantskaper. Så även här kom jag i mål!
 
Böcker om och från Asien
Bara två böcker hade med Asien att göra: Kejsarinnan Orkidé och Den sista kejsarinnan av Anchee Min. Riktigt dåligt... Fast böckerna var bra!
 
Hyllvärmare
Endast en blev påbörjad (Kunzelmann & Kunzelmann av Carl-Johan Vallgren) men den ligger fortfarande halvläst på sängbordet. Den är inte alls dålig, bara lite otymplig att läsa med en hand.
 
Tre-på-tre
Här kom jag i mål, det var rätt så enkelt eftersom det var tre bra böcker.
 
 
Om man tittar på de betyg jag under året gett böckerna på Goodreads kan jag bara konstatera att antingen är jag generös med höga betyg eller så läser jag helt enkelt bra böcker.
 
 
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0