Allegiant - Veronica Roth

Har du inte läst Divergent och Insurgent ännu? Varning för spoilers...
 
What if your whole world was a lie?
What if a single revelationlike a single choicechanged everything?
What if love and loyalty made you do things you never expected?
 
The faction-based society that Tris Prior once believed in is shatteredfractured by violence and power struggles and scarred by loss and betrayal. So when offered a chance to explore the world past the limits she's known, Tris is ready. Perhaps beyond the fence, she and Tobias will find a simple new life together, free from complicated lies, tangled loyalties, and painful memories.
But Tris's new reality is even more alarming than the one she left behind. Old discoveries are quickly rendered meaningless. Explosive new truths change the hearts of those she loves. And once again, Tris must battle to comprehend the complexities of human natureand of herselfwhile facing impossible choices about courage, allegiance, sacrifice, and love.
Saxat från Bokus
 
 
 
Allegiant är den tredje och sista boken i Divergent-serien. Jag tycker inte att Allegient är lika stark som de två andra böckerna och den hade en riktigt seg transportsträcka i första halvan. Däremot var slutet riktigt bra, även om epilogen (?) var lite utdragen (frågetecknet är för att jag inte har så bra koll på kapitelindelning när jag lyssnar på en bok). Roth kör verkligen all in på "kill your darlings" - bokstavligen - och me like!
 
I de två tidigare böckerna har det varit Tris som stått för berättarrösten, i Allegiant växlar perspektivet mellan Tris och Four. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det... Jag gillade Emma Galvin som uppläsare men är inte lika såld på Aaron Stanford, något som absolut påverkar min åsikt. Men främst är jag tveksam till perspektivbytet då Four gav ett helt annat intryck - han blev mer vanlig. På gott och ont.
 
Neh, jag tänker inte säga mer, förutom: har du inte läst Divergent-serien så gööör det! Seså, marsch iväg!
 
 
Läs även:
Divergent
Insurgent
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0